Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-04@00:04:44 GMT

عموپورنگ دیگر محله گل و بلبل نمیسازد!

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۰۵۸۷

به گزارش پارس نیوز، 

این مجری بازیگر حوزه کودک در گفت‌وگویی با ایسنا درباره بسته شدن پرونده «محله گل و بلبل»، فعالیت در شبکه نمایش خانگی، علت تکراری بودن برنامه‌های کودک در تلویزیون، کم‌رنگ شدن عموها و خاله‌های تلویزیونی، شبکه کودک و عملکرد آن و همچنین برنامه‌های آینده خود برای حوزه کودک به گفت‌وگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روی آنتن بودن دغدغه نیست، درست بودن مهم است

فرضیایی در پاسخ به اینکه آیا قصد دارد برنامه جدیدی را در تلویزیون به راه بیندازد؟ توضیح داد: قصد که همیشه هست اما باید به طرح نو و فکر نو برسیم. اتاق فکرمان باید به کار خوب و پسندیده‌ای برسد که متفاوت از کارهای دیگر باشد؛ چرا که معتقدیم اگر می‌آییم باید با دست پر بیاییم و متفاوت از نوع اجراهای قدیم باشیم؛ لذا این هم زمان‌بر است و هم نیاز به بررسی و اجماع نظر دارد. بودن روی آنتن دغدغه نیست. درست روی آنتن بودن دغدغه است. با کیفیت بودن برای ما مهم است.

«بالش‌ها» با عموپورنگ متفاوت بود

فرضیایی که در شبکه نمایش خانگی نیز در حوزه کودک فعالیت می‌کند، درباره تجربه ساخت مجموعه «بالش‌ها»، گفت: نمایش خانگی برای من تجربه متفاوتی بود. ما در شبکه نمایش خانگی بالش‌ها را کار کردیم که تجربه خوبی بود. یک تجربه در یک فضا و بستر دیگری که کاملاً با عموپورنگ متفاوت بود و با هماهنگی‌های لازم هم از تلویزیون پخش شد اما خود شبکه نمایش خانگی تجربه خوبی بود.

برنامه‌های کودک باید کلا بازنگری شود

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره علت تکراری بودن برنامه‌های کودک در تلویزیون اظهار کرد: باید در حوزه برنامه‌های کودک کلا بازنگری شود. حداقل در نوآوری، ابداع خلاقیت و هر چه که اسمش را می‌گذاریم، باید مطابق روز جلو رفت. بچه‌های الان با بچه‌های دهه ۶۰ و حتی ۷۰ فرق می‌کنند؛ لذا باید خیلی متفاوت و به‌روزباشیم.

عموپورنگ گفت: فکر می‌کنم تلویزیون در زمینه به‌روز شدن برنامه‌های کودک حتماً باید کاری کند. از سوی دیگر حتماً باید جذب سرمایه کند. ساخت مجموعه‌های کودک بدون جذب سرمایه امکان‌پذیر نیست.

فرضیایی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا وضعیت برنامه‌های کودک تلویزیون را چنین توصیف کرد: قطعاً برنامه‌سازان تلاش خود را می‌کنند ولی در نهایت مخاطب باید پاسخ دهد. من به عنوان کسی که «محله گل و بلبل» را کار کردم بدون اغراق و تکبر، می‌گویم که این مجموعه با اقبال عمومی مواجه شد و می‌دانم که خیلی متفاوت بود و خیلی برای آن زحمت کشیدیم. تمام مقوله‌ها و مفاهیم «محله گل و بلبل» موضوعات مبتلا به جامعه امروز و بچه‌های ما بود. ما در این برنامه به مهارت‌های زندگی، دغدغه‌های بچه‌ها و حتی فضای مجازی که گریبان‌گیر همه شده، پرداختیم. درباره بدی و خوبی صحبت کردیم؛ اینکه خوبی در نهایت غالب است و بچه‌ها به راحتی این موضوع را یاد گرفتند.

زیاد موافقِ بودن خاله و عمو نیستم

این مجری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره‌ی علت کم‌رنگ شدن عموها و خاله‌ها در تلویزیون گفت: در یک دهه عمو و خاله خیلی جواب می‌داد اما قرار نیست خاله‌ها و عموها ادامه‌دار باشند. این مساله به نوع ذائقه و به‌روز بودن برمی‌گردد. شاید در دهه ۷۰، عمو و خاله واژه خوبی برای بچه‌ها بود اما من زیاد موافقِ بودن خاله و عمو نیستم؛ چرا که قرار نیست همه عمو و خاله شوند. خوب است که به عنوان یک عنصر فرهنگی شخصیت‌هایی برای بچه‌ها تعریف شوند و این به مدیریت درست برمی‌گردد که ما بتوانیم از این شخصیت‌ها برای ارتباط با کودکان استفاده درست کنیم. حتی برای انتقال خیلی از مفاهیم آموزشی، اجتماعی و هر چیز دیگری؛ بنابراین من به این موضوع فکر می‌کنم و به خودِ لقب و پسوند فکر نمی‌کنم. شخصیت‌هایی که می‌توانند ارتباط آفرین باشند می‌توانند جذب مخاطب کنند باید برای آنها استراتژی و یک برنامه‌ریزی صورت بگیرد که چگونه می‌شود همچنان مخاطب را در دست داشت و به جمعیت مخاطبان اضافه کرد و از سوی دیگر این شخصیت‌ها دچار روزمرگی و یکنواختی نشوند.

هرکسی این ریسک را نمی‌کند

فرضیایی سپس در پاسخ به اینکه چرا مجریان کودک به شکل سازمان‌یافته در تلویزیون حضور ندارند، گفت: واقعیتی است که ما در یک مجموعه‌ای به نام کودک کار می‌کنیم. کودک هم مهجور و مظلوم است. حالا شبکه پویا بنا شده است و دوستان در آنجا فعالیت می‌کنند و زحمت می‌کشند. جایگزینی هم برای برنامه ما پخش می‌شود. مطمئن باشید تلاش و زحمت شما با آن هدف متعالی اگر باشد دیده می‌شود. در مورد مجریان نیز این یک سیاست کلانی است که باید از بالا نهادینه و درباره آن تجدید نظر شود. من خودم به عنوان کسی که ۲۰ سال پیش کار کودک را شروع کردم، همیشه برای این تجربه احترام قائلم و تا جایی که بتوانم سعی کردم که با گروهی که کار می‌کنم متفاوت‌تر از بقیه باشد، حتی به قیمت شکست؛ این ریسک را هر کسی نمی‌کند.

به استراحت نیاز دارم

فرضیایی افزود: من در طول این سال‌ها مجری ـ بازیگر بودم و فقط مجری نبودم. من فقط حرف نمی‌زدم بلکه نمایش اجرا می‌کردم. حتی سالن یک نفره‌ای که باشد این کار را می‌کردم؛ چرا که معتقدم بچه‌ها بازی کردن را دوست دارند. اگر عمری باشد کارمان را ادامه می‌دهیم. فعلاً در حال فکر کردن هستیم. «محله گل و بلبل» سختی‌های زیادی برای ما داشت. به همین جهت مدتی نیاز به استراحت و دوری بودن از کارمان داریم؛ چرا که اگر دور باشیم فکرهای بهتری به ذهنمان می‌آید و بعد می‌توانیم به طرح فکر کنیم.

فرضیایی همچنین یادآور شد: در حال حاضر برنامه مشخصی برای تلویزیون ندارد.

شبکه کودک نگاه نمی‌کنم

این مجری بازیگر برنامه‌های کودک در پایان گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که چرا با شبکه کودک همکاری نمی‌کند؟ اظهار کرد: در ارتباط با مجریان دیگر اطلاعی ندارم اما در ارتباط با خودم من از ابتدا در شبکه یک بودم و سپس به شبکه دو آمدم و در اینجا کار می‌کنیم که همه چیز خوب است. شبکه کودک هم کار خودش را می‌کند. برای آنها هم آرزوی موفقیت می‌کنم؛ البته من هیچکدام از کارهای شبکه کودک را ندیده‌ام به غیر از یکی ـ دو بار که به بیمارستان می‌رفتم، کارتن‌هایی که پخش می‌شد را دیدم. حتماً بچه‌ها برنامه‌های شبکه کودک را دوست دارند و آن را نگاه می‌کنند اما اینکه خودم ببینم، نه واقعاً ندیده‌ام. مهم مخاطب است و محتوایی که ما برای مخاطب در نظر می‌گیریم؛ محتوا باید طوری باشد که مخاطب را از نظر شعور و آگاهی بالا ببرد و از طرفی هم جذاب باشد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تلویزیون خلاقیت سرمایه جامعه فضای مجازی کودکان بازی بیمارستان عموپورنگ داریوش فرضیایی محله گل و بلبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از فایننشال تایمز، به تازگی لایحه‌ای درباره محدودیت تیک‌تاک در آمریکا به تصویب رسیده است. بر اساس این لایحه، شرکت چینی «بایت دنس» مالک شبکه اجتماعی تیک‌تاک تا اوایل سال ۲۰۲۵ فرصت دارد این برنامه ویدئویی را به یک شرکت آمریکایی بفروشد، در غیر این صورت با ممنوعیت فروشگاه‌های برنامه و ارائه‌دهندگان اینترنت مواجه خواهد شد.

این مصوبه به تهدیدات ناشی از «برنامه‌های کنترل‌شده توسط دشمن خارجی» اشاره می‌کند. به نوشته فایننشال تایمز، سیاستمداران آمریکایی نگران تأثیری هستند که پکن می‌تواند بر محتوای داده‌های کاربران «تیک‌تاک» اعمال کند.  فروش برنامه ها و شبکه های اجتماعی پیش از این هم سابقه داشته است. مثلا چهار سال پیش، شرکت چینی Kunlun Tech برنامه دوستیابی‌اش را به دلیل نگرانی قانونگذاران آمریکایی از امنیت داده‌های کاربران به San Vicente Acquisition فروخت. با این حال، این فروش کمتر از یک میلیارد دلار قیمت داشت و این در حالی است که تیک‌تاک بسیار بزرگتر است. درآمد آمریکا از این شبکه اجتماعی در سال گذشته به ۱۶ میلیارد دلار رسید.   به نظر می‌رسد هیچ پیشنهادی در این مقیاس وجود نداشته باشد. گزارش‌ها حاکی از آن است که برخلاف متا، تیک‌تاک زیان‌دِه است.   یا در مثال‌های دیگر، روسیه در سال ۲۰۱۶ دسترسی به «لینکدین» را به دلیل خودداری از ذخیره اطلاعات کاربران روسی در این کشور مسدود کرد. یا در سال ۲۰۲۰، هند تیک‌تاک را برای حفظ حریم خصوصی و نگرانی‌های امنیتی ممنوع کرد. امسال هم چین واتس‌اپ را به همین دلیل ممنوع کرد.    تیک‌تاک در تلاش برای متقاعدکردن مقامات واشنگتن درباره این شبکه اجتماعی تاکنون از دو مدیر اجرایی استفاده کرده است. اولین مدیر، «کوین مایر» بود که تنها چند ماه دوام آورد، اما جانشین او یعنی «شو زی چو» سه سال است که در جایگاهش مانده است.   اما ناکامی «چو» در متقاعد کردن قانونگذاران آمریکایی مبنی بر اینکه تیک‌تاک یک تهدید امنیتی نیست، می‌تواند برای حضور او در سِمتش محدودیت زمانی ایجاد کند. این ناکامی همچنین می‌تواند باعث ممنوعیت برنامه‌های دیگر شود.   تیک‌تاک تاکید کرده که در حال برنامه‌ریزی برای مبارزه قانونی با مصوبه قانونگذاران آمریکایی است. ممنوعیت تیک‌تاک قطعا باعث ناراحتی ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی این برنامه می‌شود، اما این ممنوعیت به صورت یک‌باره نخواهد بود.    فایننشال در پایان نوشت، با این اتفاقات، اینترنت جهانی بیش از پیش دچار شکاف و گسستگی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد
  • عمو پورنگ بازیگر شد!
  • عموپورنگ بازیگر شد
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!